فهرست بستن

جلسه انجمن علمی این هفته  ۲ خرداد سال ۹۲ در شورای شهر گرگان ساعت ۱۴ بر قرار می گردد خواهشمند است به همه دوستان اطلاع رسانی کنید.

در جلسه این هفته  موارد ذیل مطرح می گردد

۱- پتانسیلها و فضاهای خالی استان

۲- طرحهای پیشنهادی برای توسعه استان

۳-  در کدام کمیته می توانید عضو شوید و به چه میزان می توانید فعالیت کنید؟

 

توجه توجه توجه

اگر کاندیدای  شورای  اسلامی شهر هستید موضع گیری و اعلام کاندیداتوری در جلسه ممنوع می باشد. اعلام حمایت  و یا حتی  نقد از کاندیداها نیز  چه شورای شهر چه ریاست چمهوری  ممنوع می باشد.

نه تنها  در این جلسه  بلکه تا پایان انتخابات  و اعلام نتایج نهایی

از سایت

www.golestanam.ir

حتما بازدید فرمایید

1 Comment

  1. حميد ندري

    تولید ماده موثره تیزانیدین هیدروکلرید
    داروی تیزانیدین برای درمان اسپاسم همراه با مولتیپل اسکلروزیس و اسپاسم همراه با آسیب طناب نخاعی به کار می رود. میزان فروش سالیانه آن طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است و در سال ۸۹ به بیش از نه میلیارد ریال رسیده است. روش سنتز ترکیب منطقی بوده و با توجه به واکنشهای روتین به طور مفصل در پروپوزال ذکر شده است.
    در انتخاب مسیر، قیمت تمام شده، امکان تهیه مواد حد واسط از بازار های جهانی، شرایط عملی واکنش، RMC برای روش مورد نظر مد نظر قرار گرفته است.
    با توجه به میزان واردات داروی تیزانیدین هیدرو کلرید، بچ سایز هدف معادل دو کیلوگرم می باشد. بدیهی است با افزایش میزان بازار میزان هر بچ سایز نیز افزایش خواهد یافت. ظرفیت اسمی موجود ۱۰۰ کیلو گرم در سال و میزان ظرفیت رسمی برای سال اول معادل ۱۰ کیلوگرم خواهد بود. افزایش ظرفیت اسمی در سال دوم با توجه به زمان صرف شده جهت تغییر فایل دارویی محصول تمام شده بر اساس منبع ماده موثره تولیدی مجری، تدوین فرمولاسیون و ارائه به تولید کننده محصول تمام شده، رقابت پیش بینی شده قیمت تولیدی با قیمت وارداتی معادل ظرفیت مصرفی صنایع محصول تمام شده خواهد بود. این حجم با توجه به روند بازار معادل با ۵۰ کیلوگرم ماده موثره برآورد می گردد.
    افزایش حجم هر بچ (scale up) به صورت تصاعدی و پس از حصول تاییدیه سه بچ پیاپی با روش یکسان در هر حجم می باشد. الگوی پیش بینی شده در حجم آزمایشگاهی ۱۰ گرم، ۵۰ گرم و ۱۰۰ کرم، در حجم پایلوت که در حال حاضر حجم هدف نیز می باشد ۳۰۰ گرم، ۸۰۰ گرم ۱۵۰۰ گرم و نهایتا ۲ کیلوگرم می باشد. بدیهی است در صورت بروز مشکل و عدم دریافت تاییدیه در هر بچ سایز تغییرات پروسسی مینور در همان سایز انجام می گیرد و در صورت عدم اطمینان از حصول نتیجه از تغییرات مینور تغییرات ماژور در بچ سایز آزمایشگاهی و سپس در بخش پایلوت با بای پس سایز های میانی صورت می گیرد.
    تمامی محصولات در هر سایز طبق پروتوکل آنالیز معتبر سازی شده تایید و یا مردود می گردد
    روش آنالیز تیزانیدین طبق روش موجود در فارماکوپه امریکا USP انجام می پذیرد. بدیهی است که در صورت تمایل صنایع محصول تمام شده، تایید محصول طبق فارماکوپه اروپا EP و یا فارماکوپه انگلیس BP نیز قابل انجام می باشد، تفاوت هزینه ایجاد شده به عنوان هزینه سربار در میزان قیمت تمام شده و میزان قیمت فروش محصول در طول یکسال توزیع می گردد.
    در صورتیکه تست های بیو اکیوالانسی در شروط خرید صنایع محصول تمام شده قید گردد، مجری حاضر به انجام تست های مربوطه و سرریز هزینه های موجود بر قیمت محصول طی مدت قرار داد می باشد. در صورت تمایل صنایع محصول تمام شده به انجام تست های مربوطه توسط عوامل خود، هزینه های مربوط در طول قرارداد در میزان وجه پرداختی آن شرکت مستهلک می گردد.
    روش موجود در USP در ادامه آمده است:
    تیم اجرایی:
    مدیر پروژه: دکتر حمید ندری
    همکاران:دکتر علیرضا فرومدی (سنتز آزمایشگاهی) ، دکتر آرمین دادگر ( سنتز پایلوت) ، دکتر اسماعیل موذنی (آنالیز) ، دکتر لقمان فیروزپور (سنتز پایلوت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *